Svårt

Jag har kommit in på högskolan i Västerås, på en fristående kurs. Nationalekonomi. Valde det för att jag vill jobba kvar i Handelsbanken. Men för att få en fast anställning måste man läsa ett helt program på 3 år eller vad det är. Därför vet jag inte hur värt det kommer vara att gå en kurs på 20 veckor och få ett studielån, och jobba lite extra då och då. Om det kommer att löna sig i längden eller ej? Det är ju jobbigt att bara ha lite extra för då kan man aldrig planera nåt eller veta om man får pengar. Dessutom vill min sambo absolut inte flytta med mig, och jag vill inte ha ett långdistans förhållande och träffas på helgerna. Det är värdelöst.

Vet inte hur jag ska göra faktiskt. Om jag väljer att plugga måste jag flytta till Västerås. Det är inte så långt, bara en timme hem men det är jobbigt nog. Finns ju andra jobb att söka även om jag säkert får vänta ett tag innan jag får nåt. Varför ska det vara så komplicerat?!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0