Norn

Dagen har först spenderats med pappsen glassandes i en båt på sjön. Sedan åkte jag hemåt till Avesta och träffade mina underbara tjejer! Vi var och kikade på ett ställe som heter Norns bruk. Det sägs att det spökar där och det tror jag säkert. Stället är från nån gång på 1700-1800 talet. Väldigt gammalt och säkerheten var nog inte så bra på den tiden så det har säkert skett en del olyckor så folk har dött. Det fanns även en kyrkogård som vi tittade in på.

Det var ett ganska läskigt ställe och det vart värre när man inte hade någon täckning på telefonen... Kan visa ett par bilder som är tagna för nåt år sedan av Johanna. Kanske kommer nytagna senare =)


Trädet som är fridlyst. Det sägs att 7 barn dog där och efter det
växte trädet upp med 7 stammar.


Ett hus vid bruket. Skulle aldrig falla mig in att bo där. Lätt att det
är hemsökt.


Nu ska vi spela anden i glaset! Spännande :)

Kommentarer
Postat av: moonzanna

Hej!



Tänkte bara tipsa om att du och dina läsare nu kan vinna ett helt valfritt armband ifrån Sveriges största armbandsshop Bracy.se på min blogg.



Gå bara in och välj ditt pris och tala om för mig vilket armband du vill ha !



Lycka till !

Kram Sanna

Datum: 2009-07-19 Tid: 00:38:31
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0