Life

Mycket av livet består av jobb. Trivs som fisken i vattnet på banken men det jag är rädd för är att fastna där nu och för all framtid. Eller att börja jobba på seco i fagersta som alla andra. Samtidigt tycker jag om att jobba på banken, det är väldigt givande och det finns alltid mer att lära sig oavsett hur länge man jobbar. Men det är risk för att jag måste läsa på högskola först.. Minst ett år med plugg. Det är jag beredd att göra men det finns så mycket mer att se. Eller så är jag arbetslös ett tag och får a-kassa, också ett alternativ men eftersom det är ändrade regler måste man befinna sig i sverige under den perioden. Inte så kul att bara gå hemma o släpa benen efter sig.

Börjar jag plugga nu så får jag garanterat jobba på banken sen, men vill jag det nu? Gör jag inget annat nu så händer det aldrig, för det är inte så lätt att åka ifrån jobbet när man väl har ett. Jag är bara 20 år, och plugga hinner jag sen, det är bara 2 kurser som behövs... I-landsproblem, men ack så svårt val.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0